Soms vraag ik mij af hoe mijn leven eruit zou zien als ik in een andere tijd was geboren. Elke periode heeft zo zijn eigen fases, mode, muziek en manier van leven. Het lijkt me interessant om eens iets totaal anders te ervaren.
Ik ben benieuwd wat ik zou doen als media niet bestond. Welke baan zou ik dan kiezen? Vroeger wilde ik graag kokkin worden, daarom ben ik die opleiding ook als eerste gaan volgen. Uiteindelijk bleek dat toch niet helemaal bij mij te passen en kwam ik uit bij media, wat ik juist heel interessant vind.
Maar stel dat de media helemaal niet zou bestaan, dan heb ik daarover nagedacht en onderzoek naar gedaan. Vroeger waren er veel andere beroepen, zoals krantenbezorger, typiste/schrijver, winkelbediende, postbode, encyclopedieverkoper, boekdrukker of schilder.
Als ik dan kijk naar wat het beste bij mij zou passen, dan kom ik uit bij typiste/schrijver. Ik denk dat ik het leuk zou vinden om verhalen te schrijven en misschien zelfs mijn eigen boeken uit te brengen.

Een reactie achterlaten